1402-11-30 19:03
472
0
88857
نوجوانان کنشگر راوی پیشرفت کشور می‌شوند؛

محلات کم‌برخوردار گلستان در ایستگاه تحول

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی در استان گلستان با اشاره به اینکه نوجوانان کنشگر راوی پیشرفت‌های کشور می‌شوند، گفت: با استفاده از ظرفیت مردمی می‌خواهیم محلات کم‌برخوردار را متحول کنیم.

محمدعلی معروفی امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: از یکم اسفندماه جاری حدود ۱۰ دستگاه اتوبوس به ظرفیت ۵۰۰ نفر که ۳۰۰ نفر از محلات حاشیه‌نشین و ۲۰۰ نفر از معلولان ناشنوا استان و شمال و خراسانات هستند را به راهیان نور اعزام می‌کنیم.

وی افزود: قرارگاه تحول اجتماعی استان گلستان با همکاری دستگاه‌هایی که متولی اعزام کاروان‌های راهیان نور هستند نوجوانان کنشگر اجتماعی درمحلات را شناسایی کرده است بعد از این مرحله، ما برنامه‌های تربیتی و اجتماعی مفصلی برای این افراد پیش‌بینی کردیم و در یکسال و نیم اخیر اجرایی شده است.

میز تخصصی برای حل مسائل اولویت‌دار و اساسی

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی در استان گلستان بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری کمیته‌های اول انقلاب را در محلات راه‌اندازی کردیم تا با استفاده از ظرفیت افراد جوان و نوجوان و بزرگسال که دغدغه‌های اجتماعی دارند در همان محلات به صورت یک کار منسجم و موثر پیگیری کنیم.

معروفی با تاکید بر اینکه مسائل اولویت‌داری که در سطح محلات کم برخوردار پیگیری می‌شود، افزود: این مسائل شامل جمع‌آوری ضایعاتی، جمع‌آوری فروشندگان مواد مخدر، فضای ورزشی، کلینیک تخصصی اعتیاد، ایجاد اشتغال پایدار، تدفین شهدای گمنام، ایجاد فضای کودکان کار «مهد کودک» است.

وی با بیان اینکه برای مسائل اولویت‌دار میز تخصصی با رویکرد پیگیری ویژه تشکیل دادیم، گفت: سطح آموزش افراد به اندازه‌ای افزایش داده شده تا در کف میدان اقدام به کنشگری اجتماعی کنند و این رویه کاملا مردمی است.

اعزام کنشگران محلات گلستان به راهیان‌نور

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی در استان گلستان تاکید کرد: ۶ محله در شهر گرگان و دو محله در شهر گنبدکاووس که کم برخوردار و نیازمند توجه بیشتری هستند شناسایی و کارهای خوبی در آنجا انجام می‌شود محلاتی مانند کوی عرفان، انجیراب، چناران، قلعه حسن، اوزینه، افسران در شهرستان گرگان که برنامه‌های تحولی در دستورکار قرار دارد و در گنبدکاووس نیز منطقه سیدآباد پیش‌بینی شده است.

معروفی از اجرای سین تربیتی نوجوانان دخترانه و پسرانه در مناطق عملیاتی راهیان نور خبر داد و گفت: نفرات شناسایی و سازماندهی شدند و برای فرداشب از امامزمزاده عبدالله (ع) به مناطق جنگی اعزام می‌شوند ۶ روز برنامه ویژه برای آنها در راهیان نور برنامه‌ریزی شده است روای برجسته این برنامه حاج حسین یکتا در منطقه خواهد بود.

وی بیان کرد: قرارگاه و دفتر تحول اجتماعی از سال ۹۹ تقریبا عملیاتی و در میدان اقدام و عمل حضور دارد و فعالیت‌هایی را در مناطق کمتر برخوردار انجام داده است در قدم اول آسیب‌ها و فرصت‌های منطقه شناسایی شدند تا در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشته شود و به مسائل مهم منطقه بیشتر بپردازیم.

قرارگاه تحول حلقه واسط بین مردم و مسئولان برای حل مشکلات

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی در استان گلستان گفت: با استفاده از ظرفیت شبکه مردمی از طریق قرارگاه تحول محله و دلسوزان اجتماعی ورود به کارهای اجرایی و عملیاتی می‌شود تا امورات مردم تسهیل‌گری شود.

معروفی توضیح داد: کمیته‌ها و هسته‌های مردمی در محلات راه‌اندازی می‌شود قرارگاه تحول حلقه واسط بین مردم و مسئولان هستند تا امورات مردم به راحتی پیگیری و حل شود. 

وی گفت: مردم از این طریق هویت در دستگاه‌ها می‌گیرند تا آورده خوبی را در میدان به دست آورند که در مدت بیش از دو سال خدمات خوبی در محلات کمتر برخوردار صورت گرفت.

نوجوان در میدان کار و معنویت

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی در استان گلستان از جمع‌آوری ۴۷ ضایعاتی در کوی عرفان که محل آسیب‌های اجتماعی بودند خبر داد و گفت: در زمینه ورزشی شهرداری هم پای کار آمد و در محله اوزینه و کوی عرفان و انجیراب اتفاقات خوبی افتاد.

معروفی افزود: مابقی کارها در ابعاد مختلف در محلات کمتر برخوردار در حال پیگیری و اجراست که در ۱۰ عرصه ویژه این محلات را رشد می‌دهیم.

وی گفت: قبل از اینکه شناسایی ما در محلات تکمیل نشده ورود نمی‌کنیم قرارگاه تحول اجتماعی اعتقاد دارد اگر قرار است تحول اساسی در محلات رخ دهد باید نوجوان این میدان از معنویات برخوردار شود.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.